STEAMigPOWER realitza a Xipre una formació de formadors per impartir els cursos introductoris del projecte

Els cursos volen contribuir a la inclusió social de les persones refugiades i migrants, així com desenvolupar-ne habilitats digitals i fomentar-ne el pensament crític i interpretatiu.

El projecte STEAMigPOWER, de què és sòcia la Fundació Solidaritat UB, ha dut a terme dues jornades de formació de formadors i una reunió d’entitats sòcies, entre el 22 i el 24 de novembre de 2023, a Xipre.

La formació de formadors s’ha centrat en els dos cursos introductoris del projecte: el d’inclusió social, a càrrec de Cati Jerez de Solidaritat UB, i el de digital storytelling, facilitat per Elizabeth Tzialla de SEAL Cyprus, que formen part del Programa intensiu combinat d’introducció a STEAMigPOWER. Els objectius de la formació de formadors han estat la comprensió del contingut dels cursos i de les estratègies docents; l’adquisició i desenvolupament de competències per elaborar els materials i cursos formatius, i la capacitació per donar suport in situ a les activitats dels cursos.

Les persones formades, membres de les Institucions d’Educació Superior (IES) sòcies del projecte —Aristotle University of Thessaloniki (Grècia), Orta Doğu Teknik Üniversitesi (Turquia), Università degli Studi di Perugia (Itàlia), Universidade do Minho (Portugal) i Fundació Solidaritat UB—, iniciaran ara un procés de formació de persones facilitadores i cofacilitadores d’aquests cursos, que Solidaritat UB i SEAL Cyprus oferiran en línia durant el 2024 en aquestes mateixes institucions.

El Programa intensiu combinat d’introducció a STEAMigPOWER té com a objectiu contribuir a la inclusió social i al compromís de les persones refugiades i migrants amb la comunitat d’acollida (no només a nivell local, sinó també nacional i europeu), i desenvolupar-ne les habilitats digitals, alhora que se’n fomenta el pensament crític i interpretatiu i la millora de l’experiència d’aprenentatge. Per això, a més de la formació de formadors, el projecte proporciona a les institucions universitàries associades directrius per impartir els cursos amb èxit i una guia per a la narració digital.

Els cursos introductoris d’STEAMigPOWER es realitzaran simultàniament a totes les IES, de manera que s’organitzaran activitats conjuntes i s’afavorirà la comunicació entre les persones participants. També hi participaran els socis associats del projecte, a qui es convidarà a oferir activitats sobre integració ciutadana i inclusió social, un cop finalitzada la sessió en línia.

Per al desenvolupament dels cursos, el projecte STEAMigPOWER té en compte l’informe que va publicar el juliol de 2023, Final Report on the strategies and methodologies for the STEAMigPOWER Intensive Programs, que explora l’educació inclusiva STEAM per a persones refugiades i grups vulnerables arreu d’Europa i analitza les últimes iniciatives i cursos que IES europees han dissenyat per a aquests col·lectius.